Lasje in diabetes

Aktualno

Med zaplete, povezane s sladkorno boleznijo sodijo tudi spremembe na laseh in lasišču. S pojavom diabetesa je pogosto povezano tanjšanje las, sčasoma postanejo lasje bolj slabotni in občutljivi, nastopi redčenje las in prej gosti lasje postajajo vse bolj redki.

V normalnih razmerah človeku izpade okrog sto las na dan. Vse, kar preseže to količino, terja posebno pozornost. Če opažate pri umivanju las na brisači med brisanjem ali na glavniku po česanju več las, kot običajno, najprej preverite, kako in s čim se hranite ali se znate sprostiti in razbremeniti, poskrbite, da se vsako noč dobro naspite, pravilno negujete svoje lase in lasišče ipd.. Zlasti nenadno izpadanje las brez objektivnega razloga (gripa, akutna okužba) po ugotovitvah ameriških diabetologov lahko predstavljajo prvi znak, ki opozarja na sladkorno bolezen. Diabetes namreč povzroča neugodne hormonalne spremembe v telesu sladkornih bolnikov, lahko pa tudi posameznikov v prediabetični fazi.

 Med vitamini, ki najbolj koristijo lasem in lasišču zlasti pri izpadanju, so vitamin C, vitamin H (biotin) in po najnovejših znanstvenih spoznanjih tudi vitamin D. Pomanjkanje tega vitamina lahko spodbudi izpadanje las. Uživanje zadostne količine tega vitamina s hrano oziroma prehranskimi dodatki v kombinaciji s sončenjem se je izkazalo za učinkovito sredstvo proti izpadanju las, hkrati pa spodbuja tudi njihovo regeneracijo in revitalizacijo, lasje začnejo spet rasti. Diabetiki naj bi izkoristili sončne dni za gibanje na prostem, saj zadostuje že 15 minut sončenja rok dnevno. V prehrani naj bo dosti vitamina D , ki ga vsebujejo morske ribe (losos, slanik, sardine, tuna), jajca (rumenjak), maslo itd.

Vitamin H (koencim R), ki sodi v skupino B vitaminov, je prav nepogrešljiv za normalno presnovo maščob in beljakovin., zavira sivenje las, preprečuje izpadanje/redčenje las in posledično plešavost pri odraslih in otrocih. Strokovnjaki ga priporočajo zlasti diabetikom, saj pomaga uravnavati raven sladkorja v krvi. Optimalna oziroma priporočljiva dnevna doza znaša 0,3 mg. Nahaja se zlasti v soji (sojina moka), jajčnem rumenjaku, govejih jetrcih, cvetači, lososu, špinači, oreščkih, mleku (kravje in kozje) siru, arašidovem maslu, pivskem kvasu, ovsenih kosmičih, korenju, paradižniku, malinah, jagodah, neglaziranemu rižu. Najbolje ga je uživati skupaj z ostalimi vitamini skupne B, vitaminom A in C, cinkom in žveplom. Jemanje nekaterih zdravil (antibiotiki) poveča potrebo po biotinu v organizmu.      Med  minerali je za lase pomemben cink. S cinkom so bogata naslednja živila: meso (telečje, goveje, svinjsko in preutnina), ribe in morski sadeži (zlasti ostrige), žitni kalčki in polnozrnate žitarice, jajca, bučna semena, ingver, gorčična semena, mandlji, arašidi (nesoljeni), nemastno mleko v prahu, pivski kvas in pravi čaj. Pri izpadanju las, osteoporozi in sladkorni bolezni je priporočljivo ribje olje, saj poleg vitamina D vsebuje tudi cink.  Telo ga najlažje izkoristi v kombinaciji z vitaminom C, ter s kalcijem in fosforjem.

 NM

 

Komentarji

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.