Pomembno je vedeti !


 
 
 

Razporeditev energije preko dneva

Legenda: 20% večerja, 10 % popoldanska malica
30 % kosilo, 10% dopoldanska malica, 30% zaktrk 

 
 
 

Za začetek

Za začetek

Prehrana pri sladkorni bolezni se ne razlikuje bistveno od zdrave prehrane, ki jo priporočamo zdravim ljudem, le da je pomembnost mnogo večja, saj se diabetiki, zaradi neupoštevanja pravil zdravega prehranjevanja. bolj podvrženi moebitnim kasnejšim zapletom. 

Pri otrocih in mladostnikih z diabetesom tip 1 je zelo pomembno, da se že v začetni fazi spoznavanja bolezni seznanijo z osnovnim znanjem zdrave prehrane, saj bodo tako hitreje svoj diabetes vodili bolje, predvsem pa jim bodo izkušnje čez čas omogočile popolnoma normalno življenje.
Priporočila narekujejo zmernost v količini in raznolikst pri izbiri in sestavi jedi. Le na ta način lahko dosežemo in vzdržujemo optimalno glikemijo (tj. raven sladkorja v krvi) in zagotovimo dovolj vseh hranilnih snovi, ki so nujno potrebne za normalno delovanje telesa.
Celodnevno prehrano sestavlja pet rednih obrokov: zajtr, dopoldanska malica, kosilo, popoldanska malica in večerja, ki so enakomerno časovno porazdeljeni, da presnova naenkrat ni preveč obremenjena. Obrokov načeloma ne izpuščamo.

 
 
 

Štetje ogljikovih hidratov

Poleg poznavanja zdrave prehrane, pa je pri diabetikih tipa 1 potrebno še malo več, namreč njihov največji sovražnik, ogljikovi hidrati, so glavni gradnik krožnika in zato jih je potrebno poznati in seveda vedeti, koliko jih lahko pojemo.
Najbolj optimalen način za doseganje boljše urejenosti za diabetike tip 1 je štetje ogljikovih hidratov.

Metodo lahko uporabljate tudi, če se zdravite s funkcionalno inzulinsko terapijo (FIT). S štetjem ogljikovih hidratov je mogoče veliko lažje uskladiti obroke hrane s pravilnim odmerkom inzulina, potrebnega za kritje posameznega obroka.
S skrbnim načrtovanjem obrokov in določanjem količine ogljikovih hidratov v obroku lahko dosežete dobro urejenost sladkorja v krvi, zmanjšali boste možnost kasnejših zapletov diabetesa ter srčno-žilnih obolenj, zmanjšali vrednost maščob. Vaš energijski vnos pa boste lažje nadzorovali s količino zaužite hrane in pri tem se boste oskrbeli z vsemi potrebnimi hranili.

TABELA ZA RAČUNANJE OGLJIKOVIH HIDRATOV

 

Dokumenti

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.